dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Internationalization in mass communication and cultural identity
Auteur P. Rutten, M. Hamers-Regimbal
Plaats van uitgave Nijmegen
Uitgever Katholieke Universiteit Nijmegen, ITS
Jaar van uitgave 1995
Reeks Communicatiewetenschappelijke studies, Actuele vraagstukken ; 95/1
ISBN 90-5554-044-7
Annotatie 213 p. : fig., tab. ; 25 cm. - Met lit. opg.
Trefwoorden massamedia, culturele identiteit, sociale invloed, globalisering, Europa, onderzoeksrapporten (vorm)

Samenvatting
Contribution to the current debate regarding the relationship between mass communication and cultural identity within the context of a changing notion of Europe. These developments can be analysed in terms of a particular repositioning of communication and information systems within the social, political and cultural constellation in which they operate. This repositioning has resulted in changes in the way existing mass media are able to articulate specific cultural identities or become a means of empowerment for a variety of social groups.
Exemplaarnummer
08-091 boek beschikbaar