|
|
|
Titel |
Dance in Nederland : de betekenis en impact van dance op de Nederlandse economie en maatschappij : een verkenning |
Auteur |
H. Gram, ... [et al.] |
Corporatieve auteur |
KPMG Special services |
Plaats van uitgave |
Amstelveen |
Uitgever |
KPMG Special services |
Jaar van uitgave |
2002
|
Annotatie |
V, 56 p. : bijl., tab. ; 30 cm. - Met samenv. In opdracht van ID&T B.V.
|
|
Trefwoorden |
dansen als vrijetijdsbesteding, economisch belang, jongeren, audiovisuele media, vrijetijdsbesteding, sociale invloed, manifestaties, popmuziek, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm), statistieken (vorm) |
|
Samenvatting Inventarisatie en analyse van de maatschappelijke en economische impact van 'dance', een culturele en muzikale stroming, maar ook een lifestyle. De doelgroep bestaat uit personen tussen 15 en 35 jaar, circa 2,3 miljoen mensen zijn in dance geïnteresseerd. De economische en commerciële belangen om de 'dance'-consumenten te bereiken zijn groot. Als bron van recreatie en vrijetijdsbesteding heeft dance een belangrijke economische meerwaarde. Naar schatting bezoeken 700 à 800 duizend mensen jaarlijks een dance-evenement, met als resultaat een financiële stroom van 80 à 90 miljoen euro. Dan zijn er ook nog de clubs en discotheken, beeld- en geluidsdragers, DJ's en VJ's. |
|
|
|
|