|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Culturele instellingen en een doorlopende leerlijn cultuuronderwijs : een analyse-instrument |
Auteur |
F.E.M. Konings |
Jaar van uitgave |
2011
|
Annotatie |
67 p.
|
|
Trefwoorden |
kunsteducatie op school, leerplannen, culturele organisaties, basisonderwijs, voortgezet onderwijs, onderzoeksmethoden, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm) |
![](images/link.jpg) |
Samenvatting Jaarlijks ontwerpen culturele instellingen cultuureducatief aanbod voor het basisonderwijs. Maar welke bijdrage levert dit aanbod aan het onderwijs en daarmee aan de ontwikkeling van kinderen? Publicatie introduceert een instrument waarmee in kaart kan worden gebracht wat het educatieve aanbod van een culturele instelling bijdraagt aan een doorlopende leerlijn cultuuronderwijs en hoe hierover wordt afgestemd met het onderwijs. Hiervoor wordt onder meer gebruik gemaakt van het theoretisch kader voor een doorlopende leerlijn cultuuronderwijs dat is ontwikkeld binnen het onderzoeksproject Cultuur in de Spiegel (CiS) van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG). Het instrument is ontwikkeld in opdracht van het Fonds voor Cultuurparticipatie. |
|
|
|
|