|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
De waarde van cultuur voor de stad |
Auteur |
G. Marlet, J. Poort, C. van Woerkens |
Plaats van uitgave |
Nijmegen |
Uitgever |
VOC uitgevers, Atlas Research |
Jaar van uitgave |
2011
|
Annotatie |
p. 8-26
|
|
Trefwoorden |
culturele infrastructuur, creatieve industrie, economisch belang, maatschappelijk belang, stadscultuur, cultuurtoerisme, promotie, musea, podiumkunsten, steden, gemeentelijk beleid, Nederland |
![](images/link.jpg) |
Samenvatting Culturele instellingen in een stad leveren veel meer op dan dat ze aan subsidies kosten, stellen de samenstellers van de Atlas voor gemeenten 2011, het jaarlijkse vergelijkingsonderzoek tussen de vijftig grootste gemeenten op ‘woonaantrekkelijkheid’. Een groot en gevarieerd cultureel aanbod in een stad blijkt aantrekkelijk voor veel mensen. Niet alleen voor hoger opgeleiden of mensen met hogere inkomens. In steden met een groot cultureel aanbod is er over het algemeen ook meer werk, bijvoorbeeld in de horeca of detailhandel. Daar profiteren mensen met een lagere opleiding van. Deel 1 van de Atlas. |
|
|
|
|