|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Van kunstzinnige vorming tot kunsteducatie : 25 jaar onderwijs en onderzoek in de kunsten |
Auteur |
F. Haanstra, M-L. Damen |
Annotatie |
In : 03-784 : Jaren van onderscheid : trends in cultuurdeelname in Nederland, p. 6-29
|
|
Trefwoorden |
kunsteducatie, onderzoeksmethoden, onderwijsdoelen, sociologische theorieen, pedagogiek, Nederland, geschiedenis (vorm), onderzoeksrapporten (vorm) |
Samenvatting Welke veranderingen hebben er plaatsgevonden in de kunsteducatie sinds halverwege de jaren zeventig? Wat voor onderzoeken naar de effecten van kunstvakken hebben in die periode plaatsgevonden? Welke theorieën stonden daarbij centraal, en wat waren de trends in het onderzoek? Een overzicht, van disciplinegerichte curricula, via persoonlijke of maatschappelijke relevantie tot cognitieve vaardigheden. |
|
|
|
|