Introductie
Zoeken
Resultaten
Details
Selectie
Zoekhistorie
Zoekprofielen
Verfijn zoekresultaat
Print
Record
1
van
1
Titel
Rijksbrede trendverkenning
Corporatieve auteur
Strategieberaad rijksbreed
Plaats van uitgave
Den Haag
Uitgever
Ministerie van binnenlandse zaken en koninkrijksrelaties
Jaar van uitgave
2013
Annotatie
79 p.
Trefwoorden
mediagebruik
,
nieuwe media
,
kunst
,
cultuur
,
intellectueel eigendomsrecht
,
toekomstvisies
,
Nederland
Samenvatting
Het Strategieberaad Rijksbreed heeft op 13 juni 2013 de Rijksbrede Trendverkenning gepubliceerd. In de trendverkenning zijn de zeventien belangrijkste trends en ontwikkelingen voor de Rijksoverheid tot 2025 op een rij gezet. Eén van de genoemde trends is de medialisering van de samenleving. "De mogelijkheden van de nieuwe media zetten de verhoudingen in sectoren als wetenschap en kunsten op hun kop en versterken de democratisering van wetenschap en kunsten. Neem het intellectuele eigendom in de kunst: nieuwe media maken een creatief proces mogelijk, waarin de rollen van producenten en consumenten volledig door elkaar lopen."