dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Rijksbrede trendverkenning
Corporatieve auteur Strategieberaad rijksbreed
Plaats van uitgave Den Haag
Uitgever Ministerie van binnenlandse zaken en koninkrijksrelaties
Jaar van uitgave 2013
Annotatie 79 p.
Trefwoorden mediagebruik, nieuwe media, kunst, cultuur, intellectueel eigendomsrecht, toekomstvisies, Nederland


Samenvatting
Het Strategieberaad Rijksbreed heeft op 13 juni 2013 de Rijksbrede Trendverkenning gepubliceerd. In de trendverkenning zijn de zeventien belangrijkste trends en ontwikkelingen voor de Rijksoverheid tot 2025 op een rij gezet. Eén van de genoemde trends is de medialisering van de samenleving. "De mogelijkheden van de nieuwe media zetten de verhoudingen in sectoren als wetenschap en kunsten op hun kop en versterken de democratisering van wetenschap en kunsten. Neem het intellectuele eigendom in de kunst: nieuwe media maken een creatief proces mogelijk, waarin de rollen van producenten en consumenten volledig door elkaar lopen."