dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Nederlandse popmuziek op de binnen- en buitenlandse markt : een onderzoek naar de positie van Nederlandse Nederlandse popmuziek op de binnen- en buitenlandse markt voor geluidsdragers
Auteur P. Rutten, G.J. Oud, L. Mutsaers
Corporatieve auteur Persinstituut
Plaats van uitgave Rijswijk
Uitgever Ministerie van welzijn, volksgezondheid en cultuur
Jaar van uitgave 1991
Annotatie Instituut voor massacommunicatie Katholieke universiteit Nijmegen IX, 241 p. : bijl., graf., tab. ; 28 cm.
Trefwoorden onderzoeksrapporten (vorm), Nederland, popmuziek, markt, muziekindustrie


Samenvatting
Onderzoek in opdracht van het Ministerie van welzijn, volksgezondheid en cultuur in samenwerking met en op initiatief van de Stichting popmuziek Nederland Met lit. opg. De belangrijkste conclusies luiden: De positie van de Nederlandse popmuziek op de binnenlandse concertmarkt is relatief sterk, de positie op de geluiddragersmarkt is aanzienlijk zwakker. Het aandeel van de Nederlandse popmuziek op de Nederlandse radio is relatief bescheiden. Ook het aandeel op de buitenlandse markt is relatief bescheiden, maar kan beter geƫxploiteerd worden. Recensie in: Boekmancahier.4(1992)12(.241-245).