dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Podiumkunsten en publiek : een empirisch- theoretisch onderzoek naar omvang en samenstelling van het publiek van de podiumkunsten
Auteur I. Maas, R. Verhoeff, H. Ganzeboom
Corporatieve auteur Directoraat generaal culturele zaken
Plaats van uitgave Rijswijk
Uitgever Ministerie van welzijn, volksgezondheid en cultuur
Jaar van uitgave 1990
ISBN 90-346-24064
90-346-24072
Annotatie 2 bnd.: 28 cm
Dl. I: 263 p. : afb., tab. - Literatuuropgave: p. 257-263. - Met samenv.
Dl. II: 39 p. : afb., tab. - Met lit. opg. - Met samenv.
Trefwoorden podiumkunsten, publiek, kijk- en luistergedrag, muzieksociologie, beoordeling, sociale status, Nederland, statistieken (vorm)


Samenvatting
Onderzoek naar de omvang en structuur van de verschillende publieksgroepen. Bekeken wordt hoe bezoekers zich onderscheiden in termen van opleiding, leeftijd, sekse en sociaal- economische status. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de rol van de kosten en aan de beschikbare tijd die aan een bezoek aan de verschillende podiumkunsten besteed wordt. Ook de verschillen tussen bezoekers en televisiekijkers komen aan bod. Recensie in: Boekmancahier.3(1991)9(.315-324), reactie hierop in Boekmancahier.3(1991)10(.482-485).