dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Democracy and music education : liberalism, ethics and the politics of practice
Auteur P.G. Woodford
Plaats van uitgave Bloomington, [etc.]
Uitgever Indiana university press
Jaar van uitgave 2005
Reeks Counterpoints : music and education
ISBN 0-253-21739-3
Annotatie XX, 160 p. ; 24 cm. - Bibliography: p. 141-153. - Met reg.
Trefwoorden muziekeducatie, pedagogiek, lesmethoden, democratisering, onderwijsdoelen, sociale functie, Verenigde Staten

Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie

Samenvatting
Explanation of Dewey's principles to explore the social foundation of current music education practices in the context of democratic values of freedom, creativity, and contribution to society. Issues include the overemphasis of fixed musical standard, repertory, and pedagogy; the widespread use of the Kodály system, which is essentially anti-democratic; the impact of modernist, post-modernist and feminist philosophies on music education. Recommendations for acknowledging democratic and non-democratic values in music-teaching, teacher training and performance, and suggests steps toward a 'liberal' music education.