|
|
|
Titel |
Smart pricing : prijsbeleid in de podiumkunsten |
Auteur |
C. Langeveld, C. Stooker |
Plaats van uitgave |
Amsterdam |
Uitgever |
Lenthe |
Jaar van uitgave |
2014
|
ISBN |
9789075458640
|
Annotatie |
149 p. : afb., bijl., graf., tab. ; 27 cm. - Met lit.opg.
|
|
Trefwoorden |
podiumkunsten, prijsbeleid, markt, economie, management, kaartverkoop, publiek, consumenten, Nederland, |
Samenvatting Eén van de moeilijkste, maar belangrijkste beslissingen die cultureel ondernemers moeten maken is, het bepalen van de prijs die ze voor hun product of dienst vragen. Waar moet je rekening mee houden? Met de kostprijs van de voorstelling, de marktwaarde van de artiest of met concurrerende diensten? Met psychologie of met rationele overwegingen? Een hoge prijs wordt geassocieerd met kwaliteit, maar mag tegelijkertijd geen publiek afstoten. Het instrument prijs moet juist meer in plaats van minder publiek trekken. En hoe zit het met de culturele taakstelling van veel podia? |
|
|
|
|
|