dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Het is duister te lezen in andermans boeken : een consumentenonderzoek naar de bekendheid en beleving van de boekenweek en het boekenweekgeschenk
Auteur N.A.M. Seijkens
Plaats van uitgave Helmond
Jaar van uitgave 1994
Annotatie [VII], 71 p. : bijl., tab. ; 30 cm
Trefwoorden scripties (vorm), Nederland, marketing, boekhandels, consumenten, public relations


Samenvatting
Doctoraalscriptie Katholieke universiteit Brabant Met lit. opg.Met samenv. Aan de hand van een enquete onder klanten van een Helmondse kantoorboekhandel poogt de auteur te achterhalen of het Boekenweekgeschenk aan zijn doel voldoet: de klant tot kopen te verleiden. Uit het onderzoek komt naar voren dat het Boekenweekgeschenk in ieder geval geen nieuwe groep consumenten aanboort. Daarnaast suggereert Seijkens dat het geschenk teveel gericht is op het literaire lezerspubliek en niet op liefhebbers van lectuur (detectives, streekromans en de bouquetreeks).