dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Trends in media: tijd
Auteur J. Schaper, J. de Haan, A.M. Wennekers
Plaats van uitgave Den Haag
Uitgever SCP
Jaar van uitgave 2019
ISBN 9789037709346
Annotatie 77 p.
Trefwoorden nieuwe media, audiovisuele media, mediagebruik, lezen, vrijetijdsbesteding, kijk- en luistergedrag, informatie- en communicatietechnologie, digitalisering, Nederland, statistieken (vorm)


Samenvatting
In dit onderzoek presenteert het SCP de resultaten van onderzoek naar tijdsbesteding op het gebied van media-activiteiten. Deze digitale publicatie gaat over hoe lang Nederlanders dagelijks televisie en andere video kijken, radio en muziek luisteren, lezen en communiceren en welke verschillen daarbij optreden tussen bevolkingsgroepen. Dit wordt steeds geïllustreerd met interactieve figuren. Ook verschillen in het bezit van media-apparatuur komen aan bod. Op basis van drie metingen van het Media:tijd-onderzoek beantwoorden we steeds de vraag in hoeverre het mediagebruik tussen 2013 en 2018 is veranderd en in hoeverre daarbij een verschuiving van oude naar nieuwe media heeft plaatsgevonden.