dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Raaklijnen tussen kunstzinnige vorming en volwasseneneducatie : een verkenning van praktijk en beleid
Auteur G. de Rijk
Jaar van uitgave 1988
Annotatie 97 p. : bijl. ; 30 cm
Trefwoorden scripties (vorm), Nederland, onderwijsbeleid, volwasseneneducatie, kunsteducatie buiten school, projecten


Samenvatting
Met lit. opg.Doctoraalscriptie Rijksuniversiteit Leiden.De centrale vraagstelling van deze scriptie Wat is de hedendaagse positie en funktie van de kunstzinnige vorming in de volwasseneneducatie? wordt vanuit twee invalshoeken nader uitgewerkt, de praktijk en het beleid. In de praktijkverkenning worden 25 KV-projecten geanalyseerd. Het KV-beleid in de periode 1975-1985 wordt gekenmerkt door een stimulerend en initiƫrend overheidsbeleid; in de periode 1985- heden is sprake van een regressief beleid op het terrein van de kunstzinnige vorming.