|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Over smaak valt niet te twisten? |
Auteur |
L. van Zoonen, T. Oltean, M. Reesink |
Annotatie |
In: Media, cultuur & burgerschap : een inleiding / L. van Zoonen. - Amsterdam : Het Spinhuis, 1999. - ISBN 90-5589-101-0. - Publicatie komt voort uit hoorcolleges en werkgroepen van Mediastudies van de afdeling Communicatiewetenschap van de Universiteit van Amsterdam. - p. 21-37. - Met lit.opgave: p. 159-167
|
|
Trefwoorden |
ethiek, populaire cultuur, elitecultuur, massacommunicatie, commerciƫle omroep, Nederland |
Samenvatting Over 'smaak' en de manier waarop maatschappelijke definities van goede smaak zich weerspiegelen in debatten over de kwaliteit van de media en televisie in het bijzonder. In toenemende mate wordt onderzoek bepleit (en soms gedaan) naar de betekenis van de populaire cultuur, zonder veroordeling. |
|
|
|
|
|