|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
De kunst van het lenen : de vraag naar het educatief effect van de kunstuitleen : een literatuurstudie en een pleidooi voor longitudinaal onderzoek |
Auteur |
S.J. Knoppers |
Jaar van uitgave |
1992
|
Annotatie |
V, 136 p. : afb., bijl., fig., tab. ; 30 cm
|
|
Trefwoorden |
scripties (vorm), Nederland, kunsteducatie buiten school, onderwijsdoelen, kunstuitleencentra, beeldende kunst, publieksonderzoek (vorm) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting Bibiliografie : p. 127-136 Doctoraalscriptie Rijksuniversiteit Utrecht. De geschiedenis van de kunstuitleen, de perceptie van kunst; een cognitieve ontwikkelingstheorie van de esthetische ervaring; analyse van publieksonderzoeken en - uitspraken. In deze hoofdstukken wordt getracht de centrale vraag van deze scriptie te beantwoorden: heeft de kunstuitleen een educatief effect op de lener? Het ontwikkelen van een "juiste houding" bij het beschouwen van beeldende kunst, is een taak die veel kunstuitleencentra zich stellen. Of deze houding ook bereikt wordt, zou door ve rder, longitudinaal onderzoek beantwoord kunnen worden. |
|
|
|
|