dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Bereik onder Rotterdamers door cultuurplaninstellingen
Corporatieve auteur Rotterdam festivals
Plaats van uitgave Rotterdam
Uitgever Rotterdam festivals
Jaar van uitgave 2021
Annotatie 59 p. : bijl.
Trefwoorden cultuurdeelname, publiek, culturele organisaties, marketing, crisis, corona, Rotterdam, onderzoeksrapporten (vorm)


Samenvatting
De cultuursector is gezamenlijk verantwoordelijk voor het zo goed mogelijk bedienen van een zo breed mogelijk cultureel publiek. In dit kader van monitoren we tussentijds de resultaten en brengt Rotterdam Festivals onder meer in kaart welk publiek de cultuurplaninstellingen bezoekt. Uit dit onderzoek blijkt o.a. dat: de instellingen die als ‘nieuwkomers’ in 2017 cultuurplaninstelling werden, weten de moeilijkst bereikbare groep het vaakst aan te spreken; het coronajaar versterkte zowel oververtegenwoordiging als ondervertegenwoordiging binnen de doelgroepen, behalve voor de Klassieke Cultuurliefhebber; De Rotterdampas zorgt bij de cultuurplaninstellingen met name voor additioneel bereik onder de Lokale Vrijetijdsgenieters.