dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Veelkijken als sociaal handelen : een empirisch onderzoek naar het verschijnsel televisiekijken in Nederland : een wetenschappelijke proeve op het gebied van de sociale wetenschappen in het bijzonder de communicatiewetenschap
Auteur V.A.J. Frissen
Corporatieve auteur Katholieke Universiteit Nijmegen, ITS
Plaats van uitgave Nijmegen
Uitgever ITS
Jaar van uitgave 1992
Annotatie 230 p. : afb., tab., bijl. ; 25 cm. - Literatuuropgave: p. 203-217. - Met samenv. in het Engels
Proefschrift ter verkrijging van de graad van doctor aan de Katholieke Universiteit Nijmegen
Trefwoorden proefschriften (vorm), Nederland, kijk- en luistergedrag, communicatiewetenschap, televisie, mediagebruik

Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie

Samenvatting
Wat beweegt mensen om een groot deel van hun vrije tijd met televisiekijken te vullen? Veelkijken wordt in dit geval benadert vanuit een actor-perspectief, dat wil zeggen als een voor ontvangers zinvol en functioneel handelingspatroon. Allereerst wordt aandacht besteed aan het verschijnsel veelkijken in wetenschappelijk onderzoek. Vervolgens werkt de auteur een theoretisch perspectief uit voor het beschrijven en verklaren van veelkijken. Dit model wordt getoetst aan empirische onderzoeksgegevens.