|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Commerce in culture : states and markets in the world film trade |
Auteur |
A.J. Flibbert |
Plaats van uitgave |
New York, [etc.] |
Uitgever |
Palgrave Macmillan |
Jaar van uitgave |
2007
|
ISBN |
978-1-4039-8380-0
|
Annotatie |
XVI, 229 p. : fig., tab. ; 22 cm. - Bibliography: p. 203-218. - Met reg.
|
|
Trefwoorden |
filmindustrie, globalisering, markt, economie, politiek, filmproductie, Mexico, Egypte en Sudan, Verenigde Staten |
Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie![](images/worldcat.gif) |
Samenvatting Study of how states have responded to the globalization of the film sector. The ongoing political and economic struggles that shape cultural production and trade in the world. The historical focus is on Hollywood's engagement with rivals and partners in two leading developing countries, Egypt and Mexico. |
|
|
|
|