|
|
|
Titel |
Cultuurmarketing en communicatie in fonds- en subsidieaanvragen voor projecten : hoe fondsen en subsidieverstrekkers omgaan met cultuurmarketing- en communicatiekosten in projectaanvragen |
Auteur |
M. Arnoldus |
Corporatieve auteur |
Social Finance Matters |
Plaats van uitgave |
Amsterdam |
Uitgever |
Platform ACCT |
Jaar van uitgave |
2023
|
Annotatie |
24 p.
|
|
Trefwoorden |
culturele organisaties, projecten, begrotingen, financiering, projecten, public relations, public relations, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm) |
|
Samenvatting De kosten van marketing en communicatie bij cultuurprojecten zorgen in fonds- en subsidieaanvragen nog wel eens voor hoofdbrekens. De geldgevers gaan niet altijd eenduidig om met deze begrotingsposten. Een veel voorkomende onduidelijkheid bij aanvragers is of marketing en communicatie als overhead (algemene, terugkerende kosten) worden gezien – een categorie die bij projectsubsidies niet altijd subsidiabel is. Om zicht te krijgen op hoe fondsen en overheden omgaan met marketing- en communicatiekosten in aanvragen voor cultuursubsidies, heb ik in opdracht van Platform ACCT voor 19 van die geldgevers een inventarisatie gemaakt van bestaande regelingen. |
|
|
|
|