|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Business as usual? : filmhandel, bioscoopwezen en filmpropaganda in Nederland tijdens de Eerste Wereldoorlog |
Auteur |
I. Blom |
Jaar van uitgave |
2001
|
Annotatie |
Uit: Leven naast de catastrofe : Nederland tijdens de Eerste Wereldoorlog / ed. Hans Binneveld ... [et al.]. - Hilversum: Verloren, 2001. - ISBN 90-6550-437-0. - p. 129-143. - afb. - Met lit. opg. - (Publicaties van de faculteit der Historische en Kunstwetenschappen, XXXVI)
|
|
Trefwoorden |
filmindustrie, films, propaganda, Nederland, Eerste Wereldoorlog |
Samenvatting Op welke manieren greep de de Eerste Wereldoorlog in, in de Nederlandse filmdistributie en - vertoning. Naast algemene noties wordt een accent gelegd op hoe strijdende partijen door middel van film propaganda in het neutrale Nederland maakte, en tevens vanuit dit kader de Nederlandse filmwereld bespioneerden. |
|
|
|
|
|