|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Cultureel alfa-bètisme in Nederland |
Auteur |
H.C. Cassee, D.J. van de Kaa |
Uitgever |
Swets & Zeitlinger |
Jaar van uitgave |
1989
|
ISBN |
90-265-1006-3
|
Annotatie |
Amsterdam [etc 140 p. : afb. ; 20 cm
|
|
Trefwoorden |
congresverslagen (vorm), Nederland, cultuurbeleid, cultuur, onderwijsbeleid, kunstbeleid, wetenschappelijk onderwijs, culturele identiteit |
Samenvatting Met lit. opg. Tekst van vijf voordrachten uitgesproken op 18 november 1988 tijdens het door de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen georganiseerde symposium `Cultureel alfa- bètisme in Nederland'. Cultureel alfa-bètisme duidt op de kennisuitwisseling tussen natuurwetenschappen en geesteswetenschappen. Aan de analyses van beoefenaren van diverse disciplines van wat men in onderwijs- en wetenschapsbeleid kan doen om een gelijk opgaan van alfa, bèta en gamma te waarborgen, ligt de overtuiging ten grondslag dat onderwijsbeleid cultuurbeleid is of zou moeten zijn. Bijdragen: Cultural literacy in Nederland; het vraagstuk van de Nederlandse identiteit; cultureel alfa-bètisme: de rol van de universiteit; wetenschapsbeleid in de informatiemaatschappij en het in de Engelse taal gestelde artikel `About cultural literacy'. |
|
|
|
|
|