|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Literatuur op school : zeven voordrachten over het literatuuronderwijs |
Auteur |
R. Carter, ... [et al.], W. van den Berg, G.W. Muller |
Plaats van uitgave |
Amsterdam |
Uitgever |
KNAW |
Jaar van uitgave |
2000
|
ISBN |
90-6984-300-5
|
Annotatie |
107 p. ; 31 cm. - Met lit. opg. 325 kb
|
|
Trefwoorden |
, literatuuronderwijs, culturele identiteit, leerlingen, voortgezet onderwijs, leervakken, Nederland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk, Rusland, Duitsland, Belgiƫ, vergelijkend onderzoek (vorm) |
![](images/link.jpg) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting Bundeling voordrachten, naar aanleiding van een discussiedag over literatuuronderwijs in Belgiƫ, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk en Rusland. Welke visies en trends bestaan er op het gebied van onderwijs in de eigen letterkunde; is er sprake van een meer integrale behandeling van de Europese letterkunde vanwege de eenwording; is er aandacht voor historische letterkunde. Bijdragen van Ronald Carter, Henk Hillenaar, Ronald Soetaert, Gerard de Vriend, Willem Weststeijn, Petra Wieler en Werner Wintersteiner. De organisatie was in handen van de Commissie Geesteswetenschappen van de KNAW (19 november 1999). |
|
|
|
|