|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Kunstmarketing : hoe marketing kan bijdragen aan het maatschappelijk functioneren van kunst, in het bijzonder van toneelkunst in Nederland |
Auteur |
M. Boorsma |
Plaats van uitgave |
Groningen |
Uitgever |
Rijksuniversiteit Groningen |
Jaar van uitgave |
1998
|
Annotatie |
VIII, 526 p. : bijl., fig., tab. ; 24 cm. - Literatuuropgave : p. 489-510. - Met samenv. in het Engels
|
|
Trefwoorden |
proefschriften (vorm), Nederland, marketing, kunst, theater, cultuurfilosofie, kunstsociologie, theaterbeleid, beleidslegitimering |
Samenvatting De studie geeft antwoord op de vraag hoe kunstmarketing kan bijdragen aan het versterken van de band tussen de gesubsidieerde kunsten en de samenleving. Hiervoor wordt een ideaaltypisch profiel van kunstmarketing gepresenteerd. De invalshoek is dat de doelstellingen in het kunstleven fundamenteel verschillen van die in het bedrijfsleven. Naast nieuwe theoretische inzichten staan ook praktijkgegevens over toneelmarketing in Nederland: die heeft in de jaren negentig een volwaardige plaats veroverd. Om de studie een gedegen kader te geven, wordt een uitvoerig overzicht gegeven van het Nederlandse kunstbeleid na de oorlog, de opvattingen over kunstparticipatie en de rol van kwaliteit hierbij, de functies van kunst vanuit diverse wetenschapsdisciplines belicht, en het gedrag van kunstconsumenten. |
98-255 |
|
inzage |
beschikbaar |
|
|
|
|
|