dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Kunst- en cultuurcommunicatie in Brussel : voorstellen voor een overkoepelende strategie
Auteur E. Baeten, Ph. Dewispelaere
Corporatieve auteur Vlaams theater instituut
Plaats van uitgave Brussel
Uitgever Vlaams theater instituut
Jaar van uitgave 1997
Annotatie - 84 p. : bijl., tab. ; 30 cm
Trefwoorden Brussel, marketing, management, public relations, publieksonderzoek (vorm), cultuurdeelname, culturele infrastructuur, culturele organisaties, kunst


Samenvatting
In opdr. van Anne Van Asbroeck, Vlaams minister voor Brusselse aangelegenheden en Gelijke-kansen-beleid. Met lit. opg. Brussel is, samen met andere steden, culturele hoofdstad van Europa in het jaar 2000. Bij de voorbereiding hiervoor stuitte men op het probleem van een gebrek aan co"rdinatie in de communicatie tussen culturele instellingen in Brussel. Hiervoor moeten een communicatiestrategie worden uitgewerkt en organisatorische maatregelen getroffen. Onderzocht hiervoor zijn o.a. een theoretisch kader voor publieksonderzoek; citymarketing; de huidige stand van zaken in de kunst- en cultuurcommunicatie; modellen in andere steden, o.a. het Amsterdam Uitburo.