|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Culture and the public sphere |
Auteur |
J. McGuigan |
Plaats van uitgave |
London |
Uitgever |
Routledge |
Jaar van uitgave |
1996
|
ISBN |
0-415-11262-1
|
Annotatie |
X, 220 p. ; 24 cm. - Literatuuropgave : p. 197-211
|
|
Trefwoorden |
Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Australiƫ, kunstbeleid, kunst, markt, economisch belang, culturele infrastructuur, cultuurtoerisme, culturele identiteit, vrijheid van meningsuiting, stedelijke vernieuwing |
Samenvatting Illustrating his case with examples from cultural policy initiatives in Britain, the United States and Australia, the author looks at: the rise of marketing reasoning in arts administration and the public sector generally; urban regeneration and cultural industries; heritage tourism and national identity; race, identity and cultural citizenship; censorship and moral regulation; and the role of computer-mediated communication in democratic discourse. |
|
|
|
|
|