dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Amsterdamse kunstinstellingen voor het voetlicht : oordeel en beeldvorming ten aanzien van Amsterdam als kunstenstad : resultaten van een kwantitatief onderzoek
Corporatieve auteur Centrum voor marketing analyse
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever Centrum voor marketing analyses
Jaar van uitgave 1996
Annotatie - [ca. 225] p. : fig., graf., tab. ; 30 cm
Trefwoorden statistieken (vorm), onderzoeksrapporten (vorm), Amsterdam, sociologie, publieksonderzoek (vorm), imago, beoordeling


Samenvatting
Met samenv. Onderzocht is onder andere: wat is de omvang van het bezoek aan culturele instellingen in Amsterdam voor de verschillende categorieën bezoekers?; welke doelgroepen zijn er, en hoe groot zijn ze? Wat zijn de socio-economische kenmerken van de doelgroepen?; hoe kan het bezoek gestimuleerd worden? ; hoe kunnnen de doelgroepen worden bereikt? De centrale positie van Amsterdam als kunststad wordt belaagd door het grotere aanbod in andere steden en door andere vormen van vrijetijdsbesteding. Alle kunstsectoren zijn onderzocht.