|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
If you've seen one, you've seen the mall : Europeans and american mass culture |
Auteur |
R. Kroes |
Uitgever |
University of Illinois press |
Jaar van uitgave |
1996
|
ISBN |
0-252-02200-9 (cloth : alk. paper) 0-252-06532-8 (pbk. : alk. paper)
|
Annotatie |
Urbana [etc - XVI, 195 p. ; 23 cm
|
|
Trefwoorden |
Europa, Verenigde Staten, populaire cultuur, filmkunst, popmuziek, massamedia, cultuurimperialisme, cultuur |
Samenvatting Met lit. opg. - Met reg. The author argues that american culture is `modular' continually fragmenting, disassembling and reassembling itself, and in the process creating something new. The quest for cultural standards in America; Hollywood in Holland; advertising; the fifth freedom and the commodification of civil virtue; mediated history; nouvelle vague and Hollywood; rap; americanization. |
|
|
|
|
|