dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Aap, noot, niets ... of het spook van de ontlezing in het basisonderwijs
Auteur M.E. Otter, R. Schoonen
Corporatieve auteur Stichting centrum voor onderwijsonderzoek
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever SCO-Kohnstamm Instituut
Jaar van uitgave 1995
Reeks SCO-rapport ; 427
ISBN 90-6813-478-7
Annotatie Stichting centrum voor onderwijs onderzoek van de Universiteit van Amsterdam - [VIII], 126 p. : bijl., fig., tab. ; 24 cm.
Trefwoorden onderzoeksrapporten (vorm), Nederland, kinderen, leesbevordering, basisonderwijs


Samenvatting
Bibliografie : p. 97-100 De belangrijkste uitkomst van het onderzoek is dat leerlingen in het basisonderwijs in hun vrije tijd zelden in boeken lezen : ongeveer 5 minuten per dag, terwijl er anderhalf uur per dag naar de televisie wordt gekeken. Er is voor de overheid reden om bezorgd te zijn en leesbevorderingsprojecten op te zetten. Vooral het plezier van het lezen zou benadrukt moeten worden.