|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Aap, noot, niets ... of het spook van de ontlezing in het basisonderwijs |
Auteur |
M.E. Otter, R. Schoonen |
Corporatieve auteur |
Stichting centrum voor onderwijsonderzoek |
Plaats van uitgave |
Amsterdam |
Uitgever |
SCO-Kohnstamm Instituut |
Jaar van uitgave |
1995
|
Reeks |
SCO-rapport
;
427 |
ISBN |
90-6813-478-7
|
Annotatie |
Stichting centrum voor onderwijs onderzoek van de Universiteit van Amsterdam - [VIII], 126 p. : bijl., fig., tab. ; 24 cm.
|
|
Trefwoorden |
onderzoeksrapporten (vorm), Nederland, kinderen, leesbevordering, basisonderwijs |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting Bibliografie : p. 97-100 De belangrijkste uitkomst van het onderzoek is dat leerlingen in het basisonderwijs in hun vrije tijd zelden in boeken lezen : ongeveer 5 minuten per dag, terwijl er anderhalf uur per dag naar de televisie wordt gekeken. Er is voor de overheid reden om bezorgd te zijn en leesbevorderingsprojecten op te zetten. Vooral het plezier van het lezen zou benadrukt moeten worden. |
|
|
|
|