|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Werken aan kunst : economische en bedrijfskundige aspecten van de kunstproduktie 1400-1800 |
Auteur |
P. Huys Janssen |
Plaats van uitgave |
Hilversum |
Uitgever |
Verloren |
Jaar van uitgave |
1995
|
ISBN |
90-6550-425-7
|
Annotatie |
- 150 p. : afb., schema ; 24 cm.
|
|
Trefwoorden |
geschiedenis (vorm), Europa, economie, kunst, beeldend kunstenaars, mecenaat, markt, beeldende kunst, middeleeuwen, zestiende eeuw, zeventiende eeuw, achttiende eeuw |
Samenvatting . - (Publikaties van de Faculteit der historische en kunstwetenschappen ; XXIII ; Kunst- en Cultuurwetenschappen) Literatuuropgave : p. 146-148. - Met reg. Aan de hand van een zevental voorbeelden wordt uit de doeken gedaan onder welke omstandigheden kunstwerken tot stand kwamen en aan welke voorwaarden ze moesten voldoen, wilden ze verkocht worden. Zo wordt aandacht besteed aan het mecenaat van keizer Rudolf II in Praag en aan het atelierbeleid van Rubens en Rembrandt. |
|
|
|
|
|