dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Kansen en bedreigingen voor Europese films : film marketing door het MEDIA programma van de Europese gemeenschap en de uitwerking op de Nederlandse praktijk Stichting voor onderzoek t.b.v. de Filmvertoning
Auteur M. Sloot
Editie 2e herz. versie
Uitgever Stichting voor onderzoek ten behoeve van de filmvertoning
Jaar van uitgave 1995
Annotatie Stichting voor onderzoek t.b.v. de Filmvertoning - 171 p. ; 30 cm
Trefwoorden Europa, scripties (vorm), Nederland, internationale culturele samenwerking, Europese Unie, films, filmindustrie, distributie, marketing


Samenvatting
Doctoraalscriptie Universiteit Utrecht Literatuuropgave : p. 164-170 Hoe kan het MEDIA programma van de Europese gemeenschap in de Nederlandse situatie filmpromotie inzetten om de positie van de Europese film te versterken? Om hier een antwoord op te geven wordt onder andere aandacht besteed aan de marketing voor Europese films, Europees filmbeleid en marketing, de distributie- en vertoningspraktijk in Nederland, en Europa cinemas en EFDO in Nederland.