Introductie
Zoeken
Resultaten
Details
Selectie
Zoekhistorie
Zoekprofielen
Verfijn zoekresultaat
Print
Record
1
van
1
Titel
Het is duister te lezen in andermans boeken : een consumentenonderzoek naar de bekendheid en beleving van de boekenweek en het boekenweekgeschenk
Auteur
N.A.M. Seijkens
Plaats van uitgave
Helmond
Jaar van uitgave
1994
Annotatie
[VII], 71 p. : bijl., tab. ; 30 cm
Trefwoorden
scripties (vorm)
,
Nederland
,
marketing
,
boekhandels
,
consumenten
,
public relations
Samenvatting
Doctoraalscriptie Katholieke universiteit Brabant Met lit. opg.Met samenv. Aan de hand van een enquete onder klanten van een Helmondse kantoorboekhandel poogt de auteur te achterhalen of het Boekenweekgeschenk aan zijn doel voldoet: de klant tot kopen te verleiden. Uit het onderzoek komt naar voren dat het Boekenweekgeschenk in ieder geval geen nieuwe groep consumenten aanboort. Daarnaast suggereert Seijkens dat het geschenk teveel gericht is op het literaire lezerspubliek en niet op liefhebbers van lectuur (detectives, streekromans en de bouquetreeks).