|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Post-communism, the market and the arts : first sociological assessments |
Auteur |
R.H. Reichardt, G. Muskens |
Plaats van uitgave |
Frankfurt am Main, [etc.] |
Uitgever |
Lang |
Jaar van uitgave |
1992
|
ISBN |
3-631-45313-2
|
Annotatie |
VIII, 205 p. : fig., graf., tab. ; 21 cm. - Met lit. opg.
|
|
Trefwoorden |
congresverslagen (vorm), Oost-Europa, kunstsociologie, kunst, kunstenaars, markt, sociaal-economische positie, kunstbeleid, communisme |
Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie![](images/worldcat.gif) |
Samenvatting The transition from state-directed to market- oriented economies in most central and eastern European countries poses many problems for the artists : the logic of the market favours standardization and mass-production which does not fit for the arts, the function of political criticism of art vanished after the fall of communism, and there is no clearcut concept of art in the West that could serve as a guide-line. Contributors include Raymonde Moulin, Rosanne Martorella and Vera L. Zolberg. Recensie in: Boekmancahier.5(1993)16(.220-222). |
|
|
|
|