dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Post-communism, the market and the arts : first sociological assessments
Auteur R.H. Reichardt, G. Muskens
Plaats van uitgave Frankfurt am Main, [etc.]
Uitgever Lang
Jaar van uitgave 1992
ISBN 3-631-45313-2
Annotatie VIII, 205 p. : fig., graf., tab. ; 21 cm. - Met lit. opg.
Trefwoorden congresverslagen (vorm), Oost-Europa, kunstsociologie, kunst, kunstenaars, markt, sociaal-economische positie, kunstbeleid, communisme

Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie

Samenvatting
The transition from state-directed to market- oriented economies in most central and eastern European countries poses many problems for the artists : the logic of the market favours standardization and mass-production which does not fit for the arts, the function of political criticism of art vanished after the fall of communism, and there is no clearcut concept of art in the West that could serve as a guide-line. Contributors include Raymonde Moulin, Rosanne Martorella and Vera L. Zolberg. Recensie in: Boekmancahier.5(1993)16(.220-222).