dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel De uitstraling van bekende auteurs op een reeks
Auteur L. van Kemenade
Jaar van uitgave 1993
Annotatie 16 p. : bijl., fig., tab. ; 30 cm
Trefwoorden scripties (vorm), Nederland, boekhandels, marketing, literatuur, consumenten, literatuursociologie


Samenvatting
Met lit. opg. Doctoraalscriptie Katholieke universiteit Brabant Aan de hand van een enquête onder bezoekers van de literaire boekhandel onderzoekt de auteur twee veronderstellingen die ten grondslag zouden liggen aan het uitgeven van literaire reeksen. De eerste veronderstelling is dat uitgevers van een reeks verwachten dat de uitstraling van één of meer spraakmakende auteurs in een reeks de bekendheid en verkoop van de rest van de reeks positief beïnvloedt. De tweede veronderstelling is dat uitgevers verwachten dat er een aparte groep kopers is die zi ch aangesproken voelt door het verschijnsel reeks.