|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Smaakvorming van openingpubliek : een onderzoek naar de invloed van status en interactie tijdens openingen in galeries voor beeldende kunst |
Auteur |
S. Rijken |
Plaats van uitgave |
Nijmegen |
Jaar van uitgave |
1993
|
Annotatie |
III, 43 p. : bijl., tab. ; 30 cm
|
|
Trefwoorden |
scripties (vorm), sociale status, publiek, musea, tentoonstellingen, galeries, beeldende kunst, hedendaagse kunst, beoordeling |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting Met lit. opg. Doctoraalscriptie Katholieke Universiteit Nijmegen Bezoekers van vernissages hebben een hoge culturele status, wat betreft opleiding, beroep en culturele participatie. Dit is onderzocht aan de hand van de tweedimensionale stratificatie theorie van Bourdieu. Deze status wordt hoger naarmate de bezoeker frequenter tentoonstellingen van hedendaagse beeldende kunst bezoekt. |
|
|
|
|