|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Mediamonitor 2022 |
Auteur |
J. Scholtens, J. Slabbekoorn, E. Lauf |
Plaats van uitgave |
Hilversum |
Uitgever |
Commissariaat voor de media |
Jaar van uitgave |
2022
|
Reeks |
Mediamonitor |
Annotatie |
61 p.
|
|
Trefwoorden |
mediabeleid, massamedia, publieke omroep, kijk- en luistergedrag, internet, leeftijdsgroepen, Mediawet, corona, Nederland, vergelijkend onderzoek (vorm), onderzoeksrapporten (vorm) |
![](images/link.jpg) |
Samenvatting Tijdens het eerste jaar van de coronacrisis profiteerden de televisiezenders van een toenemende vraag naar nieuws- en actualiteiten, maar in 2021 daalde het dagelijkse gebruik opnieuw. In 2018 liet nog 42 procent van 20- tot 29-jarigen zich door nieuws en actualiteiten informeren via de televisiezenders. In 2021 is dat nog maar 33 procent. Onder de 65-plussers is dat nog altijd 8 van de 10. Tegelijk neemt onder alle leeftijdsgroepen het gebruik van video-ondemanddiensten toe. De trend van digitalisering zet door en heeft tijdens decoronacrisis een verdere boost gekregen. Sociale media worden door jongeren op dagelijkse basis meer gebruikt dan de televisie- en radiozenders of online nieuwsmedia. |
|
|
|
|