dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Mediamonitor 2023
Auteur J. Scholtens, J. Slabbekoorn, E. Lauf
Plaats van uitgave Hilversum
Uitgever Commissariaat voor de media
Jaar van uitgave 2023
Reeks Mediamonitor
Annotatie 44 p.
Trefwoorden mediabeleid, massamedia, publieke omroep, kijk- en luistergedrag, internet, Mediawet, corona, Nederland, vergelijkend onderzoek (vorm), onderzoeksrapporten (vorm)


Samenvatting
Het dagelijkse gebruik van de traditionele media – het kijken naar televisiezenders, luisteren naar radio en lezen van papieren dagbladen – daalt. Vooral onder jongeren speelt het mediagebruik zich in toenemende mate online af en op platforms van grote internationale spelers. Deze ontwikkeling is een aantal jaren geleden ingezet en ook in 2022 zet dit door. De uitdagingen voor zowel mediabeleid als de mediasector zijn om onafhankelijk en divers media-aanbod te kunnen blijven waarborgen in het licht van deze ontwikkelingen. En om jongeren in een online omgeving in contact te laten komen met kwaliteitsmedia en professionele journalistiek.