|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Mediamonitor 2023 |
Auteur |
J. Scholtens, J. Slabbekoorn, E. Lauf |
Plaats van uitgave |
Hilversum |
Uitgever |
Commissariaat voor de media |
Jaar van uitgave |
2023
|
Reeks |
Mediamonitor |
Annotatie |
44 p.
|
|
Trefwoorden |
mediabeleid, massamedia, publieke omroep, kijk- en luistergedrag, internet, Mediawet, corona, Nederland, vergelijkend onderzoek (vorm), onderzoeksrapporten (vorm) |
![](images/link.jpg) |
Samenvatting Het dagelijkse gebruik van de traditionele media – het kijken naar televisiezenders, luisteren naar radio en lezen van papieren dagbladen – daalt. Vooral onder jongeren speelt het mediagebruik zich in toenemende mate online af en op platforms van grote internationale spelers. Deze ontwikkeling is een aantal jaren geleden ingezet en ook in 2022 zet dit door. De uitdagingen voor zowel mediabeleid als de mediasector zijn om onafhankelijk en divers media-aanbod te kunnen blijven waarborgen in het licht van deze ontwikkelingen. En om jongeren in een online omgeving in contact te laten komen met kwaliteitsmedia en professionele journalistiek. |
|
|
|
|