dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Rapportage boekenbranche meting 62 : Hoe kun je lezen het beste stimuleren? [Nederlanders voelen urgentie leesbevordering]
Auteur E. Nagelhout, L. Qing, G. Richards
Corporatieve auteur Koninklijke vereniging van het boekenvak
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever Intomart Gfk, Koninklijke vereniging van het boekenvak
Jaar van uitgave 2022
Annotatie 40 p.
Trefwoorden boekenvak, boeken, verkoop, lezen, leesbevordering, non-fictie, fictie, markt, statistieken (vorm), Nederland


Samenvatting
Het lezen van boeken heeft een positief imago onder de Nederlanders: lezen wordt gezien als ontspannend, verrijkend en leerzaam. Toch besteedt een aanzienlijk deel – 58% – van de Nederlanders minder tijd aan lezen dan ze zouden willen. De belangrijkste reden hiervoor is tijdsgebrek: 44% van de respondenten geeft aan dat het hebben van te weinig tijd een drempel is om te gaan lezen. Wat doen ouders van jonge kinderen zelf om hun kinderen te stimuleren om te gaan lezen? Of vinden ze dat meer een taak voor scholen? En wat voegen campagnes als de Kinderboekenweek toe?