dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Rapportage boekenbranche meting 61 : Waarom geven mensen boeken cadeau? Kwalitatief onderzoek, 2e themameting
Auteur G. Richards, E. Nagelhout
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever Intomart Gfk, Koninklijke vereniging van het boekenvak
Jaar van uitgave 2022
Annotatie 42 p.
Trefwoorden boekenvak, boeken, verkoop, lezen, literaire genres, non-fictie, fictie, markt, statistieken (vorm), Nederland


Samenvatting
In opdracht van de Nederlandse boekenbranche is onderzocht op welke manieren het cadeau geven van boeken kan worden gestimuleerd. Hoe kan het boek als cadeau beter op de kaart gezet worden? Met inbegrip van boekhandel, bibliotheek, online kanalen, het fysieke boek, kinderboeken, boekenbonnen, e-books en luisterboeken. Aan de hand van twee focusgroepen van elk 2,5 uur is met in totaal 12 deelnemers (consumenten) op 28 juli 2022 gesproken over het boek als cadeau geven en alles wat daarbij komt kijken.