|
|
|
Titel |
Onderzoek naar een benchmarking en marketing tool voor de cultuursector |
Corporatieve auteur |
IDEA consult, publiq, Makame |
Plaats van uitgave |
Brussel |
Uitgever |
Vlaamse overheid |
Jaar van uitgave |
2019
|
Annotatie |
87 p.
|
|
Trefwoorden |
indicatoren, beoordeling, culturele organisaties, culturele accommodaties, digitalisering, publiek, onderzoeksrapporten (vorm), Vlaanderen |
|
Samenvatting Cultuurorganisaties kunnen gestimuleerd worden om digitale technologieën in te zetten voor het efficiënter maken van hun interne processen. Dit onderzoek focust op data-driven marketingprocessen bij collectiebeherende cultureel-erfgoedorganisaties, cultuurcentra, bibliotheken, kunstenorganisaties en organisaties in het sociaal-cultureel volwassenenwerk die vanuit hun presentatiefunctie systematisch aan publiekswerving en marketing doen. Met dit onderzoek will men te weten komen wat de behoeftes er zijn om meer te kunnen doen met data-driven marketing. Daarnaast is onderzoek gedaan naar de relevantie en haalbaarheid van een benchmark-tool en een marketing-tool voor de cultuursector. |
|
|
|
|