dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Onderzoek naar een benchmarking en marketing tool voor de cultuursector
Corporatieve auteur IDEA consult, publiq, Makame
Plaats van uitgave Brussel
Uitgever Vlaamse overheid
Jaar van uitgave 2019
Annotatie 87 p.
Trefwoorden indicatoren, beoordeling, culturele organisaties, culturele accommodaties, digitalisering, publiek, onderzoeksrapporten (vorm), Vlaanderen


Samenvatting
Cultuurorganisaties kunnen gestimuleerd worden om digitale technologieën in te zetten voor het efficiënter maken van hun interne processen. Dit onderzoek focust op data-driven marketingprocessen bij collectiebeherende cultureel-erfgoedorganisaties, cultuurcentra, bibliotheken, kunstenorganisaties en organisaties in het sociaal-cultureel volwassenenwerk die vanuit hun presentatiefunctie systematisch aan publiekswerving en marketing doen. Met dit onderzoek will men te weten komen wat de behoeftes er zijn om meer te kunnen doen met data-driven marketing. Daarnaast is onderzoek gedaan naar de relevantie en haalbaarheid van een benchmark-tool en een marketing-tool voor de cultuursector.