|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
De grenzen van literatuur : ontwikkeling en opbrengsten van een lessenreeks literatuur met expliciete leerlinginspraak |
Auteur |
J. Dera, H. van Lierop-Debrauwer, Y. Schotanus |
Plaats van uitgave |
Amsterdam |
Uitgever |
Lezen |
Jaar van uitgave |
2022
|
Annotatie |
68 p.
|
|
Trefwoorden |
lezen, boeken, voortgezet onderwijs, lesmethoden, havo, vwo, Nederland |
![](images/edoc.jpg) |
Samenvatting Over de vraag wat literatuur is, lopen de meningen uiteen. Niet in het minst tussen leerlingen en hun docenten. Leraren vinden de genres die door leerlingen graag gelezen worden, zoals thrillers en fantasyboeken, niet altijd geschikt voor het literatuuronderwijs, terwijl veel leerlingen op hun beurt niet echt warmlopen voor de literaire canon. Om een brug te slaan tussen de leesvoorkeuren van de leraar en die van de leerling, ontwikkelden Jeroen Dera, Helma van Lierop-Debrauwer en Yke Schotanus daarom een nieuwe lessenreeks voor 4 havo en vwo. |
|
|
|
|