dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Platforms and cultural production
Auteur T. Poell, D. Nieborg, B.E. Duffy
Plaats van uitgave Cambridge
Uitgever Polity
Jaar van uitgave 2022
ISBN 9781509540501
Annotatie IX, 259 p.
Trefwoorden nieuwe media, culturele organisaties, cultureel erfgoed, informatie- en communicatietechnologie, digitalisering, sociale functie, vernieuwing

Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie

Samenvatting
The widespread uptake of digital platforms - from YouTube and Instagram to Twitch and TikTok - is reconfiguring cultural production in profound, complex, and highly uneven ways. Longstanding media industries are experiencing tremendous upheaval, while new industrial formations - live-streaming, social media influencing, and podcasting, among others - are evolving at break neck speed. The authors explore both the processes and the implications of platformization across the cultural industries, identifying key changes in markets, infrastructures, and governance at play in this ongoing transformation, as well as pivotal shifts in the practices of labor, creativity, and democracy.