dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel De educatieve werking in cultureel erfgoed : reflecties naar aanleiding van de veldtekening cultuureducatie
Auteur S. Steenhuyzen, H. Van Genechten
Plaats van uitgave Brussel
Uitgever FARO. Vlaams steunpunt voor cultureel erfgoed vzw
Jaar van uitgave 2021
Annotatie 37 p.
Trefwoorden kunsteducatie, cultureel erfgoed, samenwerking, evaluatie (vorm), Vlaanderen


Samenvatting
Deze studie is een actualisering van de eerste Veldtekening Cultuureducatie, verschenen in 2011. Dat onderzoek stelt drie onderzoeksvragen: 1. In welke mate en hoe zetten structureel gesubsidieerde organisaties in de beleidsvelden Cultuur, Jeugd en Media momenteel in op cultuureducatie in de vrije tijd? 2. Wat is het beleid en de visie van de organisaties die werken aan cultuureducatie? 3. Welke plaats heeft cultuureducatie vandaag in het overheidsbeleid(discours)? In de resultaten van het huidige onderzoek wordt dieper ingegaan op drie onderdelen omtrent erfgoededucatie. In elk onderdeel wordt eerst gekeken naar de resultaten uit de Veldtekening Cultuureducatie, waarna de antwoorden en discussie binnen de verschillende focusgroepen wordt toegelicht. Gestart wordt met de definitie en invulling van erfgoededucatie in het erfgoedveld. In het tweede deel wordt dieper ingegaan op hoe erfgoededucatie concreet wordt ingevuld. In het laatste deel wordt de samenwerking met onderwijs binnen erfgoededucatie bekeken.