dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Mediamonitor 2021
Auteur E. Lauf, Sw. Brenneke
Plaats van uitgave Hilversum
Uitgever Commissariaat voor de media
Jaar van uitgave 2021
Reeks Mediamonitor
Annotatie 63 p.
Trefwoorden mediabeleid, massamedia, publieke omroep, kijk- en luistergedrag, internet, Mediawet, corona, Nederland, vergelijkend onderzoek (vorm), onderzoeksrapporten (vorm)


Samenvatting
De komst van het coronavirus en de bijbehorende maatregelen hebben de samenleving en het mediagedrag sterk beïnvloed. We hebben vooral méér media en nieuwsmediamerken geconsulteerd gebruikt. Zijn deze veranderingen van blijvende aard? En voltrekken ze zich onder alle doelgroepen? In welke mate spelen mediabedrijven hierop in met hun beleid? Uit de Mediamonitor 2021 blijkt dat drie onderliggende trends de veranderende consumptie kenmerken en de strategische keuzes van mediabedrijven (mede) bepalen.