|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Popular music and communication |
Auteur |
J. Lull |
Plaats van uitgave |
Newbury park Cal. [etc.] |
Uitgever |
Sage |
Jaar van uitgave |
1992
|
Reeks |
Sage focus editions
;
89 |
ISBN |
0-8039-3916-7
|
Annotatie |
2nd ed VIII, 247 p. : afb., fig. ; 23 cm.
|
|
Trefwoorden |
sociologie, popmuziek, communicatiewetenschap, muziekindustrie, publiek, audiovisuele apparatuur, videoclips |
Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie![](images/worldcat.gif) |
Samenvatting Met lit. opg.Met reg. Expanded and revised edition. In the included essays the power of music is analyzed not only as an easthetic form, but also its pertinence to social and cultural interaction. Subjects include the industrialization of popular music; rock and roll and its audience; music choice; popular music and social dance; the visual pleasures of music video; and how musicians articulate their communicative intentions. Authors are among others Simon Frith, Andrew Goodwin and Peter Wicke. |
|
|
|
|