dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Popular music and communication
Auteur J. Lull
Plaats van uitgave Newbury park Cal. [etc.]
Uitgever Sage
Jaar van uitgave 1992
Reeks Sage focus editions ; 89
ISBN 0-8039-3916-7
Annotatie 2nd ed VIII, 247 p. : afb., fig. ; 23 cm.
Trefwoorden sociologie, popmuziek, communicatiewetenschap, muziekindustrie, publiek, audiovisuele apparatuur, videoclips

Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie

Samenvatting
Met lit. opg.Met reg. Expanded and revised edition. In the included essays the power of music is analyzed not only as an easthetic form, but also its pertinence to social and cultural interaction. Subjects include the industrialization of popular music; rock and roll and its audience; music choice; popular music and social dance; the visual pleasures of music video; and how musicians articulate their communicative intentions. Authors are among others Simon Frith, Andrew Goodwin and Peter Wicke.