Introductie
Zoeken
Resultaten
Details
Selectie
Zoekhistorie
Zoekprofielen
Verfijn zoekresultaat
Print
Record
1
van
1
Titel
Resultaten #ikleesthuis
Corporatieve auteur
CPNB
Uitgever
CPNB
Jaar van uitgave
2020
Annotatie
29 p. : bijl., fig., tab.
Trefwoorden
lezen
,
boeken
,
crisis
,
corona
,
Nederland
,
onderzoeksrapporten (vorm)
Samenvatting
Uit consumentenonderzoek (onder Nederlanders ouder van 18 jaar) blijkt dat de #ikleesthuis-campagne tijdens de coronacrisis heeft gezorgd voor meer inspiratie bij lezers. In drie maanden tijd blijkt een kwart van de consumenten #ikleesthuis te (her)kennen. 50% van de Nederlandse consumenten las tijdens de lockdown een boek, e-book of luisterde naar een luisterboek. Het lezen van papieren boeken staat dan ook in de top 10 meest populaire vrijetijdsbestedingen. De aansporing naar ‘de favoriete boekhandel of de online Bibliotheek’ te gaan had effect: van de consumenten die een boek kochten of leenden en die bekend waren met #ikleesthuis, was de helft daadwerkelijk geïnspireerd door de campagne.
Beschouwing verschenen in de Volkskrant 20-6-2020