dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Resultaten #ikleesthuis
Corporatieve auteur CPNB
Uitgever CPNB
Jaar van uitgave 2020
Annotatie 29 p. : bijl., fig., tab.
Trefwoorden lezen, boeken, crisis, corona, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm)



Samenvatting
Uit consumentenonderzoek (onder Nederlanders ouder van 18 jaar) blijkt dat de #ikleesthuis-campagne tijdens de coronacrisis heeft gezorgd voor meer inspiratie bij lezers. In drie maanden tijd blijkt een kwart van de consumenten #ikleesthuis te (her)kennen. 50% van de Nederlandse consumenten las tijdens de lockdown een boek, e-book of luisterde naar een luisterboek. Het lezen van papieren boeken staat dan ook in de top 10 meest populaire vrijetijdsbestedingen. De aansporing naar ‘de favoriete boekhandel of de online Bibliotheek’ te gaan had effect: van de consumenten die een boek kochten of leenden en die bekend waren met #ikleesthuis, was de helft daadwerkelijk geïnspireerd door de campagne.

Beschouwing verschenen in de Volkskrant 20-6-2020