|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Interactie en inclusie : trendrapport museum- en erfgoededucatie 2019 |
Auteur |
M. Schep, M. de Vreede, ... [et al.] |
Plaats van uitgave |
Utrecht |
Uitgever |
LKCA |
Jaar van uitgave |
2020
|
ISBN |
978-90-6997-165-0
|
Annotatie |
240 p. : afb., fig., tab. - Literatuuropgave: p. 232-234
|
|
Trefwoorden |
museumeducatie, erfgoededucatie, culturele diversiteit, onderwijs, culturele en kunstzinnige vorming (leervak), publiek, samenwerking, vrijwilligers, culturele infrastructuur, kunsteducatie op school, Nederland, literatuuronderzoek (vorm), onderzoeksrapporten (vorm), geschiedenis (vorm) |
![](images/link.jpg) |
Samenvatting Op welke manier proberen musea en erfgoedinstellingen tal van doelgroepen aan zich te binden? Welke prioriteiten stellen educatoren en wat willen zij met hun inspanningen bereiken? Wat zijn hun inspiratiebronnen en met wie werken zij allemaal samen? Welke invloed heeft het programma Cultuureducatie met Kwaliteit gehad op hun werkzaamheden en de vernieuwingen binnen het vak CKV?In dit rapport wordt de stand van zaken in museum- en erfgoededucatie onderzocht. Het rapport bestaat uit twee delen. Het eerste deel is gebaseerd op een landelijke enquête, uitgevoerd tussen november 2019 en januari 2020. In het tweede deel worden de uitkomsten van de interviews geanalyseerd en besproken.Dit onderzoek is de vijfde editie. Zo kan telkens worden vergeleken of de positie van educatoren verbeterd is ten opzichte van de vorige keer, welke verschuivingen hebben plaatsgevonden wat betreft doelgroepen, doelen, financiën en samenwerkingspartners en welke invloed het overheidsbeleid heeft gehad. |
|
|
|
|