Introductie
Zoeken
Resultaten
Details
Selectie
Zoekhistorie
Zoekprofielen
Verfijn zoekresultaat
Print
Record
1
van
1
Titel
Zitten we op één lijn? : een studie naar de bijdrage van culturele instellingen aan doorlopende leerlijnen cultuuronderwijs in de basisschool
Auteur
F.E.M. Konings
Plaats van uitgave
Groningen
Jaar van uitgave
2020
ISBN
978-94-034-2439-2
Annotatie
234 p.
Dissertatie Rijksuniversiteit Groningen
Trefwoorden
kunsteducatie
,
kunsteducatie op school
,
basisonderwijs
,
cultuur
,
culturele organisaties
,
cultuurbeleid
,
Nederland
,
proefschriften (vorm)
Samenvatting
Culturele instellingen zijn in het basisonderwijs niet meer weg te denken. De Nederlandse overheid investeert inmiddels twintig jaar aaneengesloten in cultuureducatie in het onderwijs. Culturele instellingen worden geacht daarbij een belangrijke rol te vervullen. Aan culturele instellingen wordt onder meer gevraagd samen te werken met basisscholen op basis van vragen van deze scholen en zo te komen tot kwalitatief goed cultuuronderwijs en doorlopende leerlijnen cultuuronderwijs. Maar kunnen culturele instellingen dit? Kunnen culturele instellingen bijdragen aan doorlopende leerlijnen cultuuronderwijs? En zo ja, hoe? Dit proefschrift heeft een aantal instrumenten opgeleverd die het mogelijk maken systematisch aan doorlopende leerlijnen te werken en hierover als culturele instellingen en basisscholen op één lijn te komen.