|
|
|
Titel |
Lezen doe je samen : hoe kan leeshonger gestimuleerd worden? |
Auteur |
M. Stokmans, R. Wolters |
Plaats van uitgave |
Utrecht |
Uitgever |
Eburon, Lezen |
Jaar van uitgave |
2020
|
Reeks |
Stichting Lezen reeks |
ISBN |
978-94-6301-283-6
|
Annotatie |
227 p.
|
|
Trefwoorden |
lezen, beleving, leesbevordering, leerlingen, boeken, kinderen, jongeren, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm) |
|
|
Samenvatting Hoe wordt iemand een lezer en hoe blijft iemand lezen? Niet omdat het moet voor school, maar omdat het plezierig is. Dat kan alleen door positieve leeservaringen op te doen en dat lukt alleen met de hulp van anderen. De (bijna) lezer en de ander staan centraal in dit boek. Stokmand beschrijft 'het leeshongermodel'- dit model beschrijft hoe anderen lezers kunnen maken en hoeden. Deze anderen zorgen ervoor dat niet-lezers geïnteresseerd raken in boeken. |
|
|
|
|