dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel It takes two to tango : een onderzoek naar langdurige partnerschappen tussen culturele organisaties en bedrijven
Auteur J. van den Dorpel
Plaats van uitgave Amsterdam
Jaar van uitgave 2019
Annotatie 69 p.
Masterscriptie Universiteit van Amsterdam, Kunst- en cultuurwetenschappen
Trefwoorden culturele organisaties, commerciƫle organisaties, samenwerking, Nederland, case-studies (vorm), scripties (vorm)



Samenvatting
In dit onderzoek wordt een holistisch beeld geschetst van langdurige partnerschappen met als doel de kenmerken ervan te achterhalen. Het literatuuronderzoek biedt een overzicht van studies naar verschillende soorten samenwerkingen, gestructureerd naar de vier ontwikkelingsfasen van de levenscyclus van een partnerschap, waarin de gehele ontwikkeling van het samenwerkingsverband in kaart wordt gebracht. Voor het empirisch onderzoek zijn drie Nederlandse casussen bestudeerd, namelijk de langdurige samenwerkingen tussen Stichting CPNB en NS, het Rijksmuseum en KPN, en Kunstbende en Rabobank. De succesvolle casussen bieden een completer en realistischer beeld van langdurige partnerschappen. In beide delen wordt ingegaan op de ontwikkeling, succesfactoren, strategieƫn en andere relevante aspecten van langdurige partnerschappen en op de achterliggende motieven en verantwoordelijkheden van beide partners. Met behulp van deze kennis kan worden geconcludeerd dat aan elk langdurig partnerschap een unieke strategie is verbonden die aansluit op de identiteit en doelen van beide partijen. De langdurige partnerschappen vertonen in kern dezelfde kenmerken; ze zijn relevant, intensief, dynamisch en gegrond op co-creatie, wederzijdse afhankelijkheid, en mensenwerk.