|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Kultur und Medien : Angebote, Interessen, Verhalten : eine Studie der ARD/ZDF- Medienkommission |
Auteur |
B. Frank, G. Maletzke, K.H. Müller-Sachse |
Plaats van uitgave |
Baden-Baden |
Uitgever |
Nomos |
Jaar van uitgave |
1991
|
Reeks |
Schriftenreihe Media Perspektiven
;
11 |
ISBN |
3-7890-2400-7
|
Annotatie |
499 p. : bijl., tab. ; 21 cm.
|
|
Trefwoorden |
Duitsland, televisieprogramma's, cultuur, kunst, cultuurdeelname, televisie |
Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie![](images/worldcat.gif) |
Samenvatting Met inleidend essay van A.J.Wiesand. Met lit.opg. Verslag van een in 1989 in West-Duitsland verricht onderzoek naar publiekskenmerken in diverse culturele sectoren (theater, literatuur, beeldende kunsten (o.a. museumbezoek), muziek, film), alsmede de relatie tussen het gebruik van enerzijds het plaatselijke culturele aanbod, en anderzijds dat via de media (in het bijzonder de tv). Geconcludeerd wordt onder andere dat er qua publiek sprake is van een forse overlap tussen de diverse culturele sectoren. Culturele omroepprogramma's worden in sterke mate door publieksgroepen bekeken/beluisterd, die ook van het plaatselijke culturele aanbod gebruik maken. Daarnaast bereikt de publieke omroep echter ook een relevant publiekssegment, dat op grond van bijvoorbeeld socialisatiefactoren slechts en geringe culturele interesse vertoont. |
|
|
|
|